چرا ما با کوالکام کار می کنیم تا همه چیز در شهرها به یک زبان صحبت کند

چرا ما با کوالکام کار می کنیم تا همه چیز در شهرها به یک زبان صحبت کند

توسط دان باتلر ، مدیر اجرایی فورد ، خودرو و خدمات متصل

از زمانی که ساموئل مورس اولین پیام تلگرافی خود را در سال 1838 منتشر کرد ، مخترعان به مفهوم اتصال کشف امواج رادیویی ، تلفن و البته اینترنت فقط به تمایل ما برای برقراری ارتباط به هر طریقی دامن زده است.

خودرو بخشی از همین تکامل است و به مردم آزادی رفت و آمد می دهد جایی که فرصت باقی می ماند در حالی که با دوستان و خانواده در ارتباط هستید. با پیشرفت تکنولوژی ، فرصتهای بیشتری برای بهبود شیوه حرکت ، ایمن تر و کارآمدتر وجود دارد. به عنوان مثال ، ایمن سازی خیابانهای ما بسیار آسانتر خواهد بود اگر وسایل نقلیه در جاده بتوانند با یکدیگر ، عابران پیاده ، دوچرخه سواران و چراغهای راهنمایی صحبت کنند.

این ایده رادیکال نیست. در حال حاضر ، فورد 700000 وسیله نقلیه متصل در جاده دارد. تا سال آینده ، هر وسیله نقلیه جدیدی که برای ایالات متحده می سازیم متصل می شود. این یک گام اساسی برای مشتریان ما ، برای معرفی خدمات جدید نوآورانه و سیستم های شهری است که با آنها ارتباط برقرار می کند.

سوالی که ما در حال حاضر برای پاسخ دادن به آن تلاش می کنیم این است: این وسایل نقلیه با یکدیگر صحبت می کنند-و با هر چیز دیگری؟

در فورد ، ما معتقدیم وسیله نقلیه موتوری به همه چیز فناوری بالاتری است که به خودروها و شهرهای آینده اجازه می دهد سریع ، ایمن و ایمن ارتباط برقرار کنند. تصویب جهانی C-V2X می تواند خودروهایی را تحویل دهد که به شهرهای جهان کمک می کند تا محیطی امن تر ایجاد کنند تا مردم بتوانند آزادتر حرکت کنند. و اکنون ما در حال همکاری نزدیک با دوستان خود در Qualcomm Technologies هستیم تا این فناوری را تأیید کرده و پتانسیل آن را بررسی کنیم.

در اصل ، C-V2X فناوری است که افراد و نهادهای مختلف را در یک شهر قادر می سازد تا اطلاعات را به اشتراک بگذارند. با استفاده از برخی از پیشرفته ترین فناوری های بی سیم در اکوسیستم تلفن همراه ، این امکان را به خودروها می دهد تا مستقیماً با سایر وسایل نقلیه (V2V) ، دستگاه های عابر پیاده (V2P) و زیرساخت های جاده مانند علائم راهنمایی و رانندگی یا مناطق ساختمانی (V2I) ارتباط برقرار کنند. این ارتباطات می تواند با یا بدون کمک شبکه ، پوشش یا اشتراک تلفن همراه انجام شود ، به این معنی که اطلاعات مهم را می توان در مواقع حساس به طور قابل اعتماد منتقل کرد. در راه با مانعی روبرو شوید که زمان بیشتری برای پاسخگویی به آنها یا فرصت تغییر مسیر در اختیار آنها قرار می دهد. یک عابر پیاده مجهز به تلفن همراه می تواند با ارسال سیگنال به وسایل نقلیه ، موقعیت آنها را برای خودروهایی مشخص کند که در غیر این صورت ممکن است نتوانند فردی را در آنجا تشخیص دهند. حتی چراغ های جلو می توانند وسایل نقلیه را که به سمت تقاطع تصادف یا شرایط اضطراری حرکت می کنند ، اطلاع دهند ، در حالی که برج های سلولی می توانند اطلاعاتی در مورد موانع احتمالی دریافت کرده و این خبر را به سایر خودروها منتقل کنند.

C-V2X را به عنوان یک فناوری ایمنی تعاونی در نظر بگیرید که به وسایل نقلیه ، عابران پیاده و دوچرخه سواران اجازه می دهد در شرایط پریشان همکاری کنند. این راهی است که وسیله نقلیه می تواند روی شانه دیگری ضربه بزند و بگوید: "سلام ، این کاری است که من انجام می دهم و ممکن است بتواندتو هم کمک کن. » داشتن اطلاعات اضافی در مورد آینده ، راهی عالی برای ایجاد زمینه برای رانندگان در حال حاضر است ، اما می تواند به ویژه برای خودروهای خودران که در چند سال آینده به خیابان ها می آیند مفید باشد.

البته ، خودروهای خودران از LiDAR ، دوربین و رادار برای درک جهان پیرامون خود استفاده می کنند ، اما اطلاعات منتقل شده از طریق C-V2X این سنسورها را تکمیل می کند تا به تصویر جامع تری از جهان که در محدوده این فناوری ها وجود دارد ، کمک کند. C-V2X همچنین می تواند به شبکه بزرگتر متصل شود تا اطلاعات مهمی مانند داده های وضعیت جاده و به روزرسانی نقشه در زمان واقعی ارائه دهد.

نکته مهم این است که C-V2X بیشترین پتانسیل را برای انجام همه این موارد و بیشتر دارد زیرا این یک مسیر معتبر به آینده دارد. صنعت تلفن همراه در حال حاضر سالانه میلیاردها دلار صرف توسعه و استقرار 5G می کند ، نسل بعدی فناوری تلفن همراه که دارای قابلیت های خودرو به همه چیز است که از C-V2X تکامل یافته است. در چند سال آینده ، هر چراغ راهنمایی و تقاطع می تواند دارای یک واحد ارتباطی 5G یا C-V2X باشد-که به آنها اجازه می دهد با حداقل تداخل سیگنال ارسال کنند. از آنجایی که این زیرساخت در حال توسعه و ساخت است ، ما باید از آن استفاده کرده و وسایل نقلیه خود را به فناوری مجهز کنیم که بتواند آنها را در اینجا و اکنون و همچنین در یک دهه آینده ارتباط برقرار کند.

به عنوان این قابلیت ها مبتنی بر پیشرفت های فناوری تلفن همراه است که استانداردهای امروزی را رعایت می کنند و در عین حال پایه و اساس خدمات نوظهور 5G را تشکیل می دهند ، وسایل نقلیه مجهز به C-V2X با هر چیزی که در آینده از 5G استفاده می کند کاملاً سازگار خواهند بود. فناوری که به این قابلیت اجازه می دهد بر اساس همان فناوری است که در دستگاه های تلفن همراه ما وجود دارد و همچنین شهرهایی که برای ایجاد زیرساخت های هوشمندتر از آن استفاده می کنند. اگر بخواهیم پتانسیل واقعی فناوری خودران را باز کنیم ، وسایل نقلیه باید به همان زبان همه چیز صحبت کنند و C-V2X این توانایی را دارد.

فناوری C-V2X طوری طراحی شده است که به وسایل نقلیه اجازه می دهد با دنیای اطراف خود ارتباط برقرار کنند.

هنگامی که سرویس 5G گسترده شد ، این فرصت را برای نوآوری بیشتر با C-V2X ایجاد می کند. تصور کنید یک وسیله نقلیه خودران است که تصادف کرده است و با دوربین خود یا LiDAR عکسی از حادثه را گرفته و آن عکس را برای خودروهای پشت آن ارسال می کند. این خودروها از آنچه در پیش است اشتباه می گیرند و می توانند به طور دقیق تری بفهمند که برای چه چیزی باید آماده شوند. با استفاده از فناوری 5G که ارتباط بین خودرو و خودرو را تقویت می کند ، چنین انتقال اطلاعات بزرگی می تواند به سرعت و با اطمینان انجام شود. وسایل نقلیه ما را به ابزارهای مناسب مجهز کنیم تا بتوانند به طور م intoثر در این اکوسیستم ادغام شوند. همکاری با Qualcomm Technologies برای توسعه C-V2X نه تنها از محصولات فعلی ما و سیستمهایی که در سالهای آینده برای تأمین نیروی ما ساخته می شوند پشتیبانی می کند ، بلکه انعطاف پذیری لازم را برای سازگاری به ما می بخشد و اطمینان می دهد که همه ما در آینده نزدیک به یکدیگر متصل می شویم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد