پرورش خلاقیت از طریق علوم رایانه

پرورش خلاقیت از طریق علوم رایانه

"من به این برنامه رفتم و فکر کردم که قرار است از این مسیر عقب بمانم."

لری کورل ، معلم قدیمی در Glasgow High مدرسه ای در کنتاکی ، سالها تجربه تدریس دروس چالش برانگیز مانند شیمی ، جبر ، هندسه و فیزیک AP را داشت. او حتی یکبار به تحصیل در رشته علوم کامپیوتر فکر کرده بود. اما وقتی تابستان گذشته وارد کارگاه Code.org شد ، عصبی بود. در عوض ، او از یافتن اتاقی مملو از معلمان مانند خودش ، که بسیاری از آنها هیچ تجربه ای در علوم کامپیوتر ندارند ، شوکه شد.

"من فکر می کردم این یک کنفرانس با هزاران برنامه نویس است که تصمیم گرفته بودند معلم شوند اما وقتی به آنجا رسیدم ، متوجه شدم که مردم سراسر کشور همانند من هستند. ”

لری دو دانش آموز را در دبیرستان گلاسکو راهنمایی می کند

مانند اکثر مربیان ، لری تصور می کرد که تدریس علوم کامپیوتر نیاز به تجربه گسترده دارد. تنها پس از اینکه مدیر برنامه های آموزشی Code.org با او تماس گرفت ، لری تشویق شد که به آموزش علوم کامپیوتر کمک کند.

مانند لری ، دیوید ونس در مدرسه راهنمایی گلاسکو نیز مورد تشویق قرار گرفت. مدیر وی برای برنامه آموزش حرفه ای Code.org اقدام کند و اولین دوره علوم کامپیوتر در مدرسه راهنمایی گلاسکو را آغاز کند. به عنوان یک کتابدار و معلم اسپانیایی ، دیوید هیچ سابقه کامپیوتر نداشت ، اما مدیر او متوجه عشق دیوید به ترفندها و معماها شد و دید که چگونه خلاقیت ترکیبی و حل مساله او می تواند در علوم رایانه مطابقت خوبی پیدا کند. "او فقط می تواند بگوید که این برنامه مناسب من بود و فکر می کنم او ایده درستی داشت." "من هرگز ندیده ام که تعداد زیادی از دانش آموزان در خارج از مدرسه برای پروژه های خود وقت بگذرانند بدون این که در تمام حرفه من الزامی باشد."

"در کلاس اسپانیایی ام ، دانش آموزانی داشتم که یک پروژه را تمام کنید باید آخر هفته به خانه بروید و کار کنید. این قرار بود با مهلتی روبرو شود که بسیار متفاوت از چیزی است که اکنون می بینم. اکنون افرادی را می بینم که به خانه می روند زیرا واقعاً از این موضوع هیجان زده هستند. آنها روز بعد آماده می شوند تا آنچه دارند نشان دهند. ”

در دبیرستان گلاسکو ، دانش آموزان به طور مشابه دوره جدید علوم کامپیوتر خود را دوست دارند. در آنجا ، علوم رایانه به عنوان یک گزینه انتخابی ارائه می شود و دانش آموزان در صورت مشکل در جاهای دیگر اغلب از رشته های انتخابی خود کناره گیری می کنند. لری می گوید: "من دانشجویانی دارم که در کلاس های دیگر خود بهتر عمل می کنند زیرا در رشته کامپیوتر مشغول به تحصیل هستند." "چند دانش آموز در درس ریاضی خود پایان نمی دادند و معلمان آنها می گفتند" خوب می دانید اگر گرفتار نشوید ، ما آماده ایم تا زمانی که شما این کار را نکنید ، شما را از علوم کامپیوتر خارج کنیم. " آنها خیلی سریع راست شدند زیرا نمی خواستند چیزی را از دست بدهند. "

علوم رایانه یک رسانه قدرتمند برای خلاقیت ، ارتباطات ، حل مشکلات و سرگرمی است و دو معلم معتقدند که CS کلید است درگیر نگه داشتن دانش آموزان در طول دوران تحصیل در مدرسه. "وقتی دانش آموزان به دوره های خود و آنچه که علاقه مند نیستند علاقه مند نیستندیادگیری ، آنها خاموش می شوند من فقط با آموزش علوم رایانه مشکلی ندارم زیرا بسیار مفید است. منظور من این است که این دانش آموزان ببینند که چگونه از این رایانه ها در هر زمینه ای استفاده می شود. " لری می گوید.

دیوید به یک دانش آموز در مدرسه راهنمایی گلاسکو کمک می کند. عکس از ویل پرکینز /گلاسکو دیلی تایمز < /img>

دیوید موافق است. "این بسیار متفاوت از کلاس های دیگر است که من تدریس می کنم. من فکر می کنم دانش آموزان می توانند بسیار خلاق تر باشند و احساس آزادی بیشتری کنند تا خودشان چیزی را خلق کنند ، هر چند که از برنامه درسی پیروی می کنند. "

و لری و دیوید به معلمانی که در حضور در تردید دارند چه می گویند. کارگاه آموزشی و ارائه علوم رایانه به مدرسه آنها؟

«لازم نیست برنامه نویسی باتجربه در دنیای تجارت باشید تا بتوانید وارد شوید و کار خوبی انجام دهید. برنامه درسی برای تنظیم سطح بازی برای کودکانی که تجربه برنامه نویسی ندارند ، تنظیم شده است. احساس می کردم یادگیری حرفه ای به همان شیوه برای معلمان تنظیم شده است. "

" این برای من ساده نیست. دانش آموزان ما به این مهارت ها نیاز دارند. "

این بخشی از مجموعه" Profiles in CS "ما است که در آن می نشینیم و با افرادی که از طریق علوم رایانه در اجتماعات خود تغییر ایجاد می کنند ، گفتگو می کنیم.

< p> بیاموزید که چگونه می توانید به دانش آموزان خود این فرصت را بدهید که به یادگیری علوم کامپیوتر ادامه دهند و خلاقیت خود را بیدار کنند.

مگی اسوریو ، Code.org

کسی را می شناسید که باید با او چت کنیم؟ یک خط برای من بگذار!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد